3 ianuarie 2014

Evenimentul zilei: 3 ianuarie

  • 1870
Serbare închinată Anului Nou, la care participă membrii ambelor societăți studențești. Între oaspeții marcanți ai studenților se numără Vincențiu Babeș, Grigore Silași, Samuil Andrieviciu și N. Dumba. Cîntă corul reunit dirijat de G. Dima. Între vorbitori e menționat și Eminescu. În știrea publicată de Albina (la 7 ianuarie), cuvîntarea lui Eminescu este socotită „bine arangiată și aleasă‟.
  • 1882:
Eminescu îi scrie Veronicăi Micle:

„Dragă Nicuță, te rog scrie-mi. Nu mă lăsa multe zile fără un rînd, două de la tine, căci azi cînd merit să mă uiți, azi mă și tem că m-ai putea uita.
Te sărut de mii de mii de ori, vîrful picioarelor mai cu seamă și vîrful degetelor și te rog să-mi scrii, cînd vii iar la București.
Atunci vom vorbi de ceea ce-mi scrii – adică de rămînerea ta aici. Am și făcut unele puneri la cale, dar în orice caz voiam să te consult, cînd vei fi aici să viu să văz de ți-o plăcea... ‟
România liberă anunță:
„D. Gr. Peucescu a luat direcțiunea Timpului.‟
  • 1886:
„Dra Micle, fiica dnei Veronica Micle, va debuta în curînd pe scena Teatrului Național din București, ca cîntăreață, în rolul de frunte din Fra Diavolo; tînăra artistă posedă o voce foarte frumoasă și de o întindere excepțională.‟ (Ziarele)

Sursa: Vintilă, Petru. Eminescu: Roman cronologic. – Bucureşti: Cartea Românească, 1974. – 810 p.

Publicat de I. Țurcanu

Niciun comentariu: