25 septembrie 2015

Educația și cerințele contemporanității

Cosma, Traian. Şedinţele cu părinţii în gimnaziu : Idei – suport pentru giriginţi / Traian Cosma. - Iaşi : Polirom, 2008. - 175 p.

Din cuprins: Locul şi rolul familiei contemporane în educaţia copilului; Dirigintele şi familia; Informarea psihopedagogică şi educarea părinţilor; Idei – suport, sinteze şi îndrumări metodice utile dirigintelui în susţinerea şedinţelor cu părinţii
Pânişoară, Ion Ovidiu. Profesorul de succes : 59 de principii de pedagogie practică / Ion Ovidiu Pânişoară. – Iaşi :Polirom, 2009. - 336 p. - (Col. "Ştiinţele educaţiei")
Din cuprins: Principiul competenţei cadrului didactic; Principiul familiarităţii; Principiul personalizării relaţiei; Principiul empatiei; Principiul încurajării; Principiul flexibilităţii; Principiul conştiintizării; Principiul dialogului; Principiul participării active; Principiul manipulării; Principiul dovezii sociale; Principiul consecvenţei comportamentale; Principiul pedepsei şi recompensei; Principiul consecinţelor logice; Principiul standardelor de performanţă; Principiul disonaţei cognitve; Principiul evitării gândirii stereotipe.
Cosmovici, Andrei; Iacob, Luminiţa. Psihologie şcolară / Andrei Cosmovici; Luminiţa Iacob. - Iaşi: Polirom, 2008. - 303 p.

Din cuprins: Repere psihogenetice. Caracterizarea vârstelor şcolare; Personalitatea elevilor. Temperamentul şi caracterul; Aptitudinile şi importanţa lorîn activitatea şcolară; Metode de cunoaştere a elevilor; Devierile comportamentale şi combaterea lor; Învăţarea. Teorii ale învăţării; Procese fundamentale îtr-o învăţare elementară; Creativitatea şi cultivarea ei în şcoală; Gândirea. Dezvoltarea gândirii în procesul instructiv-educativ; Comunicarea didactică; Aspecte motivaţionale ale învăţării în şcoală; Eşecul la învăţătură şi prevenirea lui; Perspective psihosociale în educaţie; Dimensiuni psihosociale ale activităţii profesorului; Perspectiva umanistă asupra educaţiei.

Jinga, Ioan. Educaţia şi viaţa cotidiană / Ioan Jinga. – Bucureşti : Ed. Didactică şi Pedagogică, 2008. - 328 p. (Col.: „Idei pedagogice contemporane”)
Din cuprins: Managementul şi implicaţiile lui în educaţie şi învăţământ; Formarea şi perfecţionarea educatorilor; Didactica, între tradiţie şi inovaţie; Meandrele reformei; Educaţie şi societate.

Niciun comentariu: