Cosma,
Traian. Şedinţele cu părinţii în gimnaziu : Idei – suport pentru giriginţi /
Traian Cosma. - Iaşi : Polirom, 2008. - 175 p.
Din cuprins: Locul şi rolul familiei contemporane în
educaţia copilului; Dirigintele şi familia; Informarea psihopedagogică şi
educarea părinţilor; Idei – suport, sinteze şi îndrumări metodice utile
dirigintelui în susţinerea şedinţelor cu părinţii
Pânişoară,
Ion Ovidiu. Profesorul de succes : 59 de principii de pedagogie practică / Ion
Ovidiu Pânişoară. – Iaşi :Polirom, 2009. - 336 p. - (Col. "Ştiinţele educaţiei")
Din cuprins: Principiul competenţei cadrului didactic;
Principiul familiarităţii; Principiul personalizării relaţiei; Principiul
empatiei; Principiul încurajării; Principiul flexibilităţii; Principiul
conştiintizării; Principiul dialogului; Principiul participării active;
Principiul manipulării; Principiul dovezii sociale; Principiul consecvenţei
comportamentale; Principiul pedepsei şi recompensei; Principiul consecinţelor
logice; Principiul standardelor de performanţă; Principiul disonaţei cognitve;
Principiul evitării gândirii stereotipe.
Cosmovici,
Andrei; Iacob, Luminiţa. Psihologie şcolară / Andrei Cosmovici; Luminiţa Iacob.
- Iaşi: Polirom, 2008. - 303 p.
Din cuprins: Repere psihogenetice. Caracterizarea
vârstelor şcolare; Personalitatea elevilor. Temperamentul şi caracterul;
Aptitudinile şi importanţa lorîn activitatea şcolară; Metode de cunoaştere a
elevilor; Devierile comportamentale şi combaterea lor; Învăţarea. Teorii ale
învăţării; Procese fundamentale îtr-o învăţare elementară; Creativitatea şi
cultivarea ei în şcoală; Gândirea. Dezvoltarea gândirii în procesul instructiv-educativ;
Comunicarea didactică; Aspecte motivaţionale ale învăţării în şcoală; Eşecul la
învăţătură şi prevenirea lui; Perspective psihosociale în educaţie; Dimensiuni
psihosociale ale activităţii profesorului; Perspectiva umanistă asupra educaţiei.
Jinga, Ioan. Educaţia
şi viaţa cotidiană / Ioan Jinga. – Bucureşti : Ed. Didactică şi
Pedagogică, 2008. - 328 p. (Col.: „Idei pedagogice
contemporane”)
Din cuprins: Managementul şi implicaţiile lui în
educaţie şi învăţământ; Formarea şi perfecţionarea educatorilor; Didactica,
între tradiţie şi inovaţie; Meandrele reformei; Educaţie şi societate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu