9 iulie 2014

Evenimentul zilei: 10 iulie

1884  ·  Mica istorie a celei de-a treia fotografii eminesciene: În sfârșit într-o zi, profitând de bunele lui dispoziții, l-am luat de pe terasa otelului Traian, împreună cu Wilhelm Humpel și cu Petru V. Grigoriu, și așa îmbrăcat în costumul său alb de vară, cum era, ne-am dus cu toții la atelierul de fotografie Nestor Heck,unde a consimțit a se fotografia, însă numai în grup, alăturea cu noi. Ne-am și așezat împreună. După indicațiile noastre însă, fotograful l-a scos numai pe dânsul, ceea ce nu puțin l-a supărat mai apoi, văzându-se amăgit ca un copil.(A. Cuza)
· Eminescu e dus de amicii din Iași la Băile Repedea, pentru hidroterapie, dar refuză să facă băi.
· Moare la Berlin Richard Karl Lepsius, unul din profesorii ale căror cursuri le frecventase Eminescu la Universitatea berlineză.
Sursa: Vintilă, Petru. Eminescu: Roman cronologic. - București: Cartea Românească, 1974. - 810 p. 

Un comentariu:

Anonim spunea...

Urmaresc postarile de pe blogul d-stra ...am citit această informație si-mi imaginez cum Mihai Eminescu a reacționat că a fost fotografiat doar el....