14 iulie 2014

EVENIMENTUL ZILEI: 14 iulie

1880  ·  Vara este un sezon mort  și pentru literatură. Numerele Convorbirlor literare se încropesc cu greutate și Miron Pompiliu, rămas singur să ducă în spate apariția revistei, îi scrie lui Tiu Maiorescu: Am primit novella lui Slavici. A venit la timp. Deși fără cuvânt, dar vă mulțumesc, grija mea nu era puțină: avem tipărite două coale cu corespondență dintre d-nii Alecsandri și Ioan Ghică, cu un poem de Beldiceanu și cu o doză de aforisme compuse pe aici pe la noi; iar pentru restul de trei coale nu mai era decât o scrisoare a lui P. Calimah și câteva poezii.
Văzând că întârziați cu manuscriptul, m-am fost adresat la toată ceata Caracudei, să binevoiască…Mare nădejde îmi pusesem în Creangă; dar să-l mănânce Valea Țicăului unde s-a înfundat!
Creangă pare că a început să se usuce. Întâi mi-a dat a înțelege să aștept, pe urmă numai ce-mi spune că-I lehamite; să fac ce știu.
De acum cu numărul din August sîntem scăpați. Rămâne cel de pe Septembrie…
Șefii partidului petreceau verile în răcoarea munților străinătății, iar el, sărac, nenorocit, nebăgat în seamă, exploatat chiar de cei ce-l prețuiau – asuda în zăduful muncii silnice de la București… (Anghel Demetriescu).
 Sursa:Vintilă, Petru. Eminescu: Roman cronologic. - București: Cartea Românească, 1974. - 810 p. 

Niciun comentariu: