9 decembrie 2015

EVENIMENTUL ZILEI: 9 DECEMBRIE



  • 1878 - Editorial eminescian în "Timpul". Fără titlu, articolul are ca subiect "Cauza relelor noastre: lipsa de muncă."


  • 1884 - Revenind cu o nouă scrisoare, Traian Demetrescu se explica în fata lui Al. Macedonski astfel asupra proiectului sau: "Dacă am pus intre poeţi pe Eminescu şi Vlahută sa nu te supere. Eminescu nu mi-e cunoscut numai din 2-3 poesii. L-am citit tot. Sincer iti spui ca am gasit multe bucati filosofice si multe altele de inima. Aici insa il judec ca poet, - caci pentru mine e poet - si nicidecum ca om."

  • 1888 - Chitanta eminesciana datata astazi: "Am primit suma de una suta douazeci de franci de la d-nul Nicolae Petrascu. M.Eminescu".
  • De la Cernauti, A. Drogli, sora lui Eminescu, ii scrie lui Scipione Badescu rugandu-l sa viziteze pe Harieta in speranta unor vesti despre Mihai.
Sursa:Vintilă, Petru. Eminescu: Roman cronologic. - București: Cartea Românească, 1974. - 810 p.    


Niciun comentariu: