8 ianuarie 2016

Evenimentul zilei : 8 ianuarie


  • 1864 - Este deschisă şcoala preparandală din Iaşi, sub conducerea lui Titu Maiorescu. Printre cursanţii înscrişi în anul întâi se află şi Ion Creangă.
  • 1884 - Moare subit, la Ipotesti, Gheorghe Eminovici, tatal poetului: "Era un om batran foarte dragut, glumet si original." (I.L. Caragiale). Intr-o scrisoare catre Maiorescu, la doua luni dupa inmormantare, Henrieta scrie:"La inmormantarea lui au fost de fata si fratele meu locotenentul Matei din Rm-Sarat; dupa inmormantare, in loc sa faca fratele Matei o catagrafie, el a inceput a vinde in dreapta si in stanga toate obiectile mobile si imobile, sub cuvant ca el va lua pe fratele sau Neculai la sine la 15 marti(...) Deci eu va rog din inima si suflet a va adresa fratelui meu Matei, care este obligat a-l tine, luindu-i toata partea lui. Eu sunt singura pribaga, deoarece in Ipotesti au intrat deja posesorul cel nou si eu ma vad nevoita a ma departa pe langa o matusa la manastire."
Sursa: 
Vintilă, Petru. Eminescu: Roman cronologic. – Bucureşti: Cartea Românească, 1974. – 810 p. 



Niciun comentariu: