24 septembrie 2014

EVENIMENTUL ZILEI: 24 SEPTEMBRIE

24 septembrie, 1882

  • Scrisoare a lui Eminescu către Veronica Micle: " Iartă-mă că nu-ţi scriu mult, dar am treabă la club azi şi e aproape 8. Însă n-am voit să te las fără un răspuns imediat: mîini, duminică fiind, îţi scriu mai pe larg. Te sărut de multe, multe ori, drăgălaşul meu copil, şi-ţi mărturisesc că mi-e dor de tine ca şi ţie de mine. De pe acum am aranjat; deci e definitiv aranjamentul că pînă la Sf. Dumitru mă mut la Podu Mogosoae în două-trei odăi unde ai să ai loc îndestul şi unde o să am şi eu loc şi timp pentru zile nebune. De la Sf. Dumitru încolo, e treaba ta să alegi şi să aranjezi cum ţi-o plăcea ţie. De atunci intru paj şi cavaler şervet pentru eternitate în suita M. Sale Doamnei Veronica, supus ca un cîine şi înamorat ca un cărăbuş.

  Atunci ceea ce ştii în versuri şi anexatele versuri a subscrisului - ar  zice Roşca - vor fi      recitite ..."
24 septembrie, 1884

  • " Dl. M. Eminescu, absolvent al facultăţii filosofice din Viena şi fost revizor şcolar, este numit în postul de subbibliotecar, al bibliotecii centrale din oraşul nostru în locul d-lui A. Filipide demisionat."

Sursa:Vintilă, Petru. Eminescu: Roman cronologic. - București: Cartea Românească, 1974. - 810 p.    



Niciun comentariu: